Det rigtige udtryk på kunderejsen

Skrevet

af | 12. aug 2022

I denne her video skal vi snakke om, hvordan du laver forskellige typer annoncer på forskellige stadier af kunderejsen. Når vi skal lave annoncering til kunder, så er det enormt vigtigt, at vi faktisk taler ind i det behov som de har lige nu. Hvis vi har noget top-funnel trafik, altså annoncering der kører ud til nogen som er rigtigt langt fra at lave et køb ved os, så kan det ikke nytte noget at vi snakker om nogle fine detaljer i, hvordan produktet er anderledes end andres. Der er det meget vigtigt at første-annonceringen, handler mere om: Hvem er vi og hvad laver vi, end den handler om vi har det her millisekund bedre et-eller-andet på produktet end de andre – Så vi ligesom forsøger at imødekomme det behov som de har nu, nemlig at forstå, at dem her de kan faktisk levere den her ydelse til os. 

 

Så kommer vi til mid-funnel, nu ved de vi eksisterer, de ved vi kan levere det her, hvordan er vi så anderledes end de andre? Det er måske væsentligt at få svaret på i annonceringen. Så kan man begynde at fremhæve sine fordele for kunden, og hvad de ligesom kan få ud af det. Så vi går lidt tættere på, og får svaret på alle deres spørgsmål. Du kan tage hv-spørgsmålene: Hvem er vi, hvad laver vi, hvem er vi relevant for, hvordan er vi anderledes end de andre, hvad kan vi tilbyde – ligesom forsøge at svare på alle dem her, enten i video, illustration, grafikker eller alt muligt andet, men så de ligesom bliver klogere på hvad I kan hele tiden. 

 

Hvis vi er helt nede i bottom-funnel, altså vi er meget tæt på at de egentligt er klar til enten at gå i dialog eller købe noget, jamen så skal vi ligesom have gjort det sidste for at skubbe dem over spærregrænsen for at de har lyst til at gå i dialog med os. Det kunne være noget tillidsskabelse med nogle cases, det kunne være at fortælle en særlig detalje, fortælle hvis vi har en særlig prissætning som de kan udnytte eller noget andet som gør, at det er måske værd at handle på det her nu i forhold til et andet tidspunkt. 

 

Så husk at tilpas dine annoncer til, hvor langt de er på kunderejsen og få lavet målgrupper og annoncering sådan så det faktisk når ud til dem på det tidspunkt, når de har brug for den information, så har du meget større chance for at få noget ud af din B2B annoncering.  

 

Mit navn er Malte, jeg kommer fra Maltes Marketing.