Er dine potentielle kunder samlet på en messe eller konference? Tid til at tænde for annoncemaskinen..

Skrevet

af | 12. dec 2019

Er dine potentielle kunder samlet på en messe eller konference?

Vidste du, at du kan annoncere til dem der fysisk er til stede til messen, uanset hvor i verden den afholdes⁉️

B2B & B2C Relevant

Uanset om du sælger B2B eller B2C er det muligt at ramme de helt rigtige kunder, mens de står og kigger på løsninger og produkter ligesom det du tilbyder.

Med annoncering kan du sørge for at være med i overvejelserne og “poppe magisk op” når kunden virkelig er interesseret i at høre mere.

Se videoen og lær mere (den tager kun 2,5 minut):

Her hos Lead Your Way, specialiserer jeg mig i annoncering på Google, Facebook og LinkedIn. I dette indlæg vil jeg forklare hvordan du kan bruge annoncering under messer og konferencer til at ramme de mennesker som du gerne vil få dit budskab ud til.

Lad os for eksempel sige at du har en virksomhed der sælger til byggeribranchen. Hvis der så er en større messe hvor folk er repræsenterede fra denne branche, så kan du lave annoncer ud fra placeringen hvor messen bliver afholdt og disse folk befinder sig. Dette er et lille område, helt ned til en lille kvadratkilometer, og så kører annoncerne de dage hvor folk er til stede og messen er i gang. Det vil sige, de dage hvor vi er sikre på at de rigtige mennesker er mødt op. De er til messen, de er indenfor branchen og du vil gerne sende budskabet til dem i løbet af de dage hvor det hele foregår.

Vi kan sende kampagner til folk på flere måder. Det kan være til at lære dig bedre at kende, deciderede tilbud eller for at forsøge at få dem i røret. Det kan også være en kampagne der skal få dem hen og tale med dig på din stand, hvis du alligevel er repræsenteret til messen. Hvis ikke du er repræsenteret, så kan du bruge placeringen til at få budskabet ud til alle de mennesker der er der alligevel, selvom du ikke har valgt at investere i at være med i messen.

Der er altså gode muligheder for at sende annoncer til folk ud fra hvor de er henne, hvis vi ved at det er de rigtige mennesker der er samlet. Dette kan være i Messecenter Herning eller andre steder, hvor vi sender en annonce til de rigtige mennesker fordi de er på dét sted på netop den dag og det tidspunkt. En af de måder det fungerer på, er for eksempel gennem Facebook. De fleste mennesker har deres telefon med og de fleste mennesker deler også deres lokalitet med Facebook. Vi kan derfor annoncere målrettet til dem ud fra at deres telefoner er på stedet.

Nogle mennesker vil nok sige at dette mest er for B2C når det er Facebook. Men de fleste mennesker der arbejder med B2B har jo også en Facebookprofil, så vi kan også sende annoncer til dem. Selvom det er på et socialt medie, som egentlig er til privat brug, så kan vi stadig sende beskeder til dem. De fleste mennesker kigger på deres telefon flere gange i løbet af dagen og kommer måske også til at scrolle ned af deres nyhedsfeed, hvor de finder ud af at du eksisterer og har noget relevant at tilbyde.

Dette er en metode man kan bruge for at være sikker på, at det er de rigtige mennesker man målretter med sine annoncer. For eksempel til en messe, konference eller et andet fysisk sted hvor du ved at de er placeret.

Hvis du gerne vil have flere tips, så læs videre på min blog her. Jeg skriver og laver videoer om hvad du kan lave af forskellige former for online markedsføring samt hvilke metoder der findes derude.